duminică, 4 martie 2007

Turismul -Distractia cetatenilor statelor bogate


Distractia cetatenilor statelor bogate si incalcarea regulilor - Turismul sexual nu e ceva nou. Un film mai vechi arata cum o englezoaica soseste la Roma sa-si caute iubit, pe la sfarsitul anilor '40. In ultimii ani insa acest tip de turismul sexual a devenit din ce in ce mai popular - mai ales ca femeile prefera sa ramana singure si sa duca o viata mai aventuroasa, decat sa se multumeasca cu conditia de nevasta plictisita. Conform unor sondaje citate de The Guardian, rata femeilor singure a crescut foarte mult, o data cu rata divorturilor. Ca urmare, vacantele sexuale au explodat in popularitate, devenind subiect pentru filme, carti, piese de teatru, in care se speculeaza asupra motivatiilor femeilor care calatoresc pentru sex, iubire si afectiune.Filmele, piesele si cartile despre turismul sexual au iscat dezbateri despre avantajelor si dezavantajelor turismului sexual la femei. Multi au considerat ca acest lucru perpetueaza mitul ca barbatii negri sunt mai potenti, iar altii au fost de parere ca in felul acesta femeile sunt exploatate si umilite, deoarece li se ofera o afectiune falsa in schimbul banilor.
Vacanta, distractie, incalcarea regulilor, distrugerea tabu-urilor, implinirea celor mai ascunse dorinte si… mult, foarte mult sex. Unde se pot imbina toate acestea? In destinatiile speciale dedicate turismului sexual, unde tot ceea ce legea sau morala interzic, este permis, unde tot ceea ce mintea a imaginat, este posibil.
Destul de multe, din Amsterdam pina in Bangkok, aceste destinatii turistice inregistreaza o cerere imensa, devenind o sursa incredibila de venituri. Nu avem fabrici, dar avem femei frumoase, o populatie primitoare si o deschidere catre ce inseamna bani . Si atunci, de ce nu am face din turismul sexual principala noastra industrie?
Analizind ofertele speciale ale agentiilor de turism, rezulta ca cele mai cautate destinatii vizate de cei interesati mai putin de splendorile naturii si de istoria veche, si mai mult de relatii sexuale exotice sint Olanda, Brazilia, Republica Dominicana, Costa Rica, Cuba, Filipine, India, Thailanda, Cambogia, insulele Bali, Caraibe, Gambia sau Nosy Be, o insula la nord de Madagascar, cu un aspect paradisiac, palmieri, apa limpede si fete frumoase, devenita un adevarat bordel in mijlocul oceanului.
In Cuba, de exemplu, turismul sexual ii include doar pe clientii straini, o foarte mica parte dintre "lucratorii sexuali" acceptind relatii cu nativii. Un caz aparte il constituie regiunea Nevada din SUA unde, in mare parte, prostitutia este ilegala, dar exista citeva regiuni rurale, care au devenit puncte de atractie pentru americanii cu pofte sexuale de nestavilit.
Daca cele mai multe dintre aceste destinatii se vind barbatilor, exista citeva regiuni cautate in special de femeile dornice de vacante extravagante. Este vorba despre insulele Bali, Caraibe, Gambia si o parte a tarilor din Nordul Africii. In ascensiune clara este prostitutia masculina si in Thailanda, unde, pentru o noapte intreaga alaturi de un prostituat, o femeie plateste suma de 250$.
Thailanda este recunoscuta ca destinatia sexuala cea mai cautata din lume, capitala tarii, Bangkok, avind una dintre cele mai diversificate oferte in materie de sex si erotism, pornind de la binecunoscutul masaj thailandez, pina la actul sexual pentru care s-a platit in prealabil. Masajul thailandez este practicat fie la domiciliul clientului, prin intermediul unei firme ce se ocupa de organizare, fie in localuri special amenajate, unde maseuzele se expun in spatele unui geam, in timp ce viitorul client, in fata unui pahar cu bautura, isi face alegerea.
Un alt tip de distractie sexuala intilnit in Thailanda este reprezentat de barurile cu specific sexual, care au angajate dansatoare ce sint dispuse la practicarea sexului consensual in schimbul unei sume de bani. Clientul vine la bar, este intimpinat de hostese si isi alege "perechea". In cazul in care doreste sa paraseasca incinta barului cu dansatoarea, va trebui sa plateasca o suma de bani, un fel de "asigurare" ca nu va fugi cu fata, urmind ca pretul serviciilor prestate de dansatoare sa fie stabilit ulterior.
O mare parte din barurile ce ofera aceste servicii sint dotate cu camere speciale pentru raporturile sexuale. Interesant este ca multe dintre aceste baruri au ca proprietari cetateni straini.
Legal, un cetatean din afara Thailandei nu are voie sa detina mai mult de 49% dintr-un bar sau club, asa ca incheie parteneriate cu oameni de afaceri thailandezi sau subinchiriaza afacerea unui localnic.
Pe de alta parte, tendintele homosexuale au acaparat piata thailandeza, incadrindu-se perfect in economia ascendenta a turismului sexual. Patronii cluburilor cauta din ce in ce mai multi travestiti, acesti "kathoey" (travestiti) avind un aspect feminin atit de pronuntat, incit usor te poti insela daca nu esti atent. Barbatii thailandezi care se prostitueaza au virste cuprinse intre 12 si 35 de ani, multi dintre ei fiind absolventi de studii superioare. Cei mai multi barbati care se prostitueaza isi ofera serviciile in mare parte homosexualilor sau bisexualilor, si rareori femeilor.
Un alt excentrism al zonei se naste in zonele marginase ale marilor oraselor , unde se poate inchiria o familie cu aproximativ 250 euro pe zi.
Numarul total al celor care practica prostitutia in Thailanda reprezinta un real subiect de controversa, estimarile fiind extrem de diferite. Unii analisti vorbesc doar de 130.000 de persoane, femei si barbati, care ar fi implicate in comertul sexual thailandez. O alta estimare facuta de doctorul Nitet Tinnakul de la Universitatea Chulalongkorn, din Thailanda, citata de publicatia "The Nation" si apreciata ca fiind mult mai a-proape de adevar vorbeste de un total de 2.8 milioane de "muncitori" in industria sexului thailandez, dintre care 2 milioane sint femei, 20.000 sint barbati de peste 18 ani si 800.000 sint minori. Comertul sexual in aceasta tara aduce un profil anual echivalent cu 3% din produsul intern brut.
Un alt indicator turismul pedofil. Incepand din 1960, calatoriile turistice internationale au crescut de 7 ori, iar tarile in curs de dezvoltare au venit in intampinarea cererilor, vazand in aceasta o sursa necesara de venit pentru propriile natiuni. Odata cu cresterea exponentiala a acestei industrii apare si una din partile intunecate ale sale, un fenomen clandestin: turismul sexual. Dintre toate formele de turism sexual se desprinde cea mai teribila dintre ele: turismul pedofil.
Turismul sexual este o industrie foarte profitabila care se intinde pe tot globul. In 1998, Organizatia Internationala a Muncii a raportat ca, dupa statisticile sale, 2-14% din veniturile unor state ca Indonezia, Malaezia, Filipine si Thailanda provin din turismul pentru sex. In plus, pe cand tarile asiatice, inlusiv Thailanda, India si Filipine, au fost mult timp in topul destinatiilor pentru turismul pedofil, in ultimii ani, Mexic si America Centrala au devenit destinatii la fel de vizate in acest scop.
Turistii pedofili sunt persoane care calatoresc in alte tari pentru a se implica in practici sexuale cu copii. Organizatia non-profit ECPAT (End Child Prostitution, Child Pornography, and the Trafficking of Children) estimeaza ca mai mult de un milion de copii din lumea intreaga sunt impinsi, in fiecare an, in comertul cu carne vie.
Cel mai important factor social care impinge copiii spre prostitutie este saracia. Multe tari unde industria turismului sexual este prospera sufera de saracie, ca urmare a politicii schimbatoare si economiilor instabile. Deseori, saracia este in corelatie cu analfabetismul, posibilitatile limitate de angajare si conditiile financiare precare pentru familii. Copiii din aceste familii devin tinte usoare pentru proxenetii aflati in cautare de “carne proaspata”. Copiii sunt atrasi de acestia departe de familiile destramate, proxenetii promitandu-le locuri de munca la oras si apoi fortandu-i sa se prostitueze. Unele familii sarace isi prostitueaza voit proprii copii sau ii vand in acest scop. Discriminarea in functie de sex functioneaza in paralel cu saracia; in multe tari, fetele au mai putine posibilitati educationale sau perspective pentru angajare convenabila. In consecinta, ele sunt nevoite sa-si gaseasca alte cai de a-si castiga traiul.
De asemenea, internetul a facilitat cresterea rapida a turismului pedofil prin furnizarea unui canal de vanzare facil. Paginile de internet furnizeaza potentialilor pedofili relatari pornografice scrise de alti turisti pedofili. Aceste pagini detaliaza exploatarea sexuala a copiilor si furnizeaza informatii despre bordeluri si preturi in diverse destinatii, incluzand informatii despre cum anume sa gaseasca copiii. In plus, proxenetii pot publica pliante si ghiduri pe internet, pentru uzul acelorasi “turisti”. In 1995, mai bine de 25 de companii din Statele Unite au oferit si aranjat excursii pentru sex. Una din paginile de internet promitea nopti de sex cu “fetite din Thailanda, la pretul unui plin de benzina”. Usurinta cu care se gasesc aceste informatii pe internet genereaza interesul pentru turismul pedofil si faciliteaza abuzurile sexuale asupra copiilor atunci cand turistii isi fac planuri de calatorie.
Unul dintre cele mai mari scandaluri legate de comercializarea destinatiilor de turism sexual este centrat pe agentia americana "Big Apple Oriental Tours", infiintata in 1993 si care are ca oferte excursii in Thailanda, Filipine, Cambodgia. Brosurile lor descriu atmosfera erotica din aceste regiuni, precum si disponibilitatea celor ce se vand pentru experimente sexuale. Turistii sint asteptati la destinatie de ghizii companiei, care ii conduc catre barurile si bordelurile locale.
In cele din urma, actiunile guvernelor straine pot incuraja, direct sau indirect, turismul pedofil. Uneori guvernele statelor slab dezvoltate sau autoritatile locale nu se protejaza impotriva turismului sexual pentru obtinerea unor surse de venit.
drd. Darius Stan

Niciun comentariu:


Coloana Infinitului

Persoane interesate

Romania intre mit si adevar. Ajuta-ne sa te identificam Romania!

Ca multe alte lucruri în aceasta tara, dezbaterile în jurul conceptului de imagine de tara, cat si implementarea solutiilor gasite au fost în principal tratate superficial pe un plan secund.
Migrand de la zona plina de patriotism, inainte de 1989, in care mitul romanului apreciat ca fiind extraordinar in tot si toate a fost distrus odata cu deschiderea frontierelor si circulatia romanilor in afara granitelor. Pentru cel putin o perioda de timp in fata prietenilor din afara granitelor, imaginea cetateanului roman, ramane a unui cetatean dintr-o tara necunoscuta, despre care mitul american afirma ca este patria lui Dracula.
Altfel spus, imaginea actuala a Romaniei nu este atractiva pentru turisti sentimentul creat fiind negativ, exprima nesiguranta si poate chiar pericol.
Si descoperim acum, in plina epoca a globalizarii, ca avem nevoie de propria noastra identitate in cadrul acestui spatiu imens creat de deschiderea granitelor deoarece nu mai putem trai sau gandi doar in zona delimitata initial a teritoriului romanesc.
Pe de alta parte, intalnirea cu ceilalti semeni din alte state, oricare ar fi acestea, va începe de la imaginea stereotip asociind personajul interlocutor cu imaginea descrisa de catre ceilalti din zona acestuia de influenta.
În aceast comportament se vor decupa atat stereotipurile din care este formata imaginea prezenta a culturii romane în viziunea unor straini, dar si premisele necesare azi pentru a depasi aceste imagini si de a proclama o identitate demna de incredere.
Situatia este cu atat mai interesanta cu cat aceste stereotipuri sunt rezultatul imaginii pe care noi, ca indivizi sau exponenti ai unei natiuni, o prezentam în fata celor pe care ii intalnim.
Este imperios necesar sa identificam si sa reusim sa promovam o noua imagine - un nou “simbol indicador” pentru Romania.
In ultimile incercari nu s-a gasit un element pur romanesc definitoriu. Imaginea tarii noastre nu a fost asociata cu nici un simbol anume. Nici sarmalele si nici mamaliga nu sunt un simbol pentru Romania, asa cum vedem maslinele ca simbol al Greciei sau gulashul un indiciu clar pentru Ungaria. Nu s-a gasit nici vreun monument care sa aiba o rezonanta la fel de puternica pentru cetatenii altor tari precum Turnul din Pisa - Italia, Turnul Eiffel - Franta sau Big Ben-ul din Londra.
Putem descrie Romania ca un pamant aflat in mijlocul confluentelor civilizatiilor, ca o insula aflata intr-un imens ocean in care dimensiunile spatiului si timpului cuprind toate valurile de cultura ale imperiilor. Iar acest pamant a ramas neclintit zi dupa zi, an dupa an, secol dupa secol.
Tinut vegheat de cetatea Corvinilor, cu triumfatoarea-i intrare prin “Poarta Sarutului “ si poate cea mai simbolica imagine pentru Romania, precum o stea calauzitoare, un semn al recunostintei infinite pentru ospitalitatea acestui popor –Coloana Infinitului.
Apoi sa ne indreptam atentia catre puritatea obiceiurilor acestui popor. O mostrã de autenticitate, o creatie populara unica, Cimitirul vesel de la Sapanta aduce in amintire obiceiurile dacilor, ritualul de înmormântare ce are ca scop unic redarea sperantei in viata de apoi. Caci ce este sacru nu este si trist, la fel cum mormintele nu tin de moarte, ci de renastere.
La fel de important in viata de zi cu zi a oamenilor este cantecul specific, dandu-le acestora posibilitatea de a-si manifesta trairile prin intermediul muzicii, cantecul devenind astfel parte din ritualuri. Venirea sau nasterea unui nou membru al comunitatii, plecarea temporara sau definitiva a unui membru din popor, intampinarea unui anotimp, cu precadere, primavara, simbol al renasterii si revigorarii naturii, strangerea recoltei sau orice alte evenimente au fost prilej de bucurie sau de alinare a sufletului si mereu exprimate muzical. Si apoi cantecele specifice care incearca sa creeze idealuri pentru oamenii simpli si saraci, scotand in evidenta trasaturile demne de lauda ale unor eroi……
Despre marile imperii s-a scris si s-au dezbatut astfel de teme in toatã lumea. Atlase geografice, filme documentare sau artistice, toate vorbesc despre aceste civilizatii megalitice, misterioase, autoare ale unor realizãri tehnice si stiintifice care ne mirã si astãzi.
Insa de partea cealalta nu gasim decat o vaga umbra istorica a ceea ce a insemnat “cel mai numeros popor dupa indieni” dupa scrierea lui Herodot .
Dacã ai ajunge în Egipt nu ai putea intelege cum au fost construite piramidele la fel cum nu ai reusi sã descifrezi în laborator compozitia artistica a picturilor de la Voronet, mostenire artistica de pret a poporului nostru.
La fel cum nu s-a inteles din istorie de ce imparatul Traian a considerat necesar sa precizeze multitudinea bogatiilor ce "nu pot fi transportate in Roma".
Am putea spune ca cel ce crede ca are solutia teoretica a acestor enigme trebuie sã parcurga mii de kilometri pentru a descoperi ca fiecare popor este minunat in felul sau si fiecare civilizatie are valoarea sa pe scena mondiala ce trebuie promovata de cei ce traiesc, graiesc si simt pentru acel loc.

Pentru aceasta suntem onorati sa va alaturati noua si sa dezbatem acesta tema in viziunea dumneavoasta. Fiecare dintre noi poate contribui la identificarea si crearea unui simbol reprezentativ pentru Romania si pentru romani oriunde s-ar afla acestia!

Scris de Darius Stan

Nicolae Titulescu -Gandire diplomatică, europeană şi mondială.