Vorbele mele sunt usor de-nteles si usor de urmat, insa in Subceresc nimeni nu poate sa le-nteleaga si nimeni nu poate sa le urmeze. Vorbele mele au un stramos, faptele mele au un stapan, insa oamenii nu stiu acest lucru si deci nu ma cunosc nici pe mine: cei care ma cunosc sunt putini si tocmai de aceea sunt vrednic de pretuire.
Prin urmare inteleptul haine grosolane imbraca, dar in cugetul lui tine jadul"
Lao Tse.
Ma simt onorat sa fi primit invitatia dumneavoastra, de a ma pune in slujba unei noi oportunitati ce poate aduce implinire in sufletele noastre. Intreaga mea pregatire a fost canalizata pentru fi de ajutor celor ce au puterea.
Intregul timp am slujit intelegandu-mi rostul si urmarind ca cele spuse de mine sa se adevereasca pentru a implinii rodul muncii mele. Am fost si raman un simplu consilier ce nu a ridicat pretentii de a detine puterea pentru ca nu sunt pregatit sa o detin si m-am multumit cu intelegerea menirii pe acest pamant. Acesta este menirea noastra a consilierilor. Pentru ca noi cu totii suntem viata si pentru ca suntem in putere de a spune adevarul asa cum il traim vom fi in asentimentul celor de se incumeta sa trezeasca in noi speranta.
Credinta noastra este ca oamenii buni vor da bunatatea a ceea ce ei au adunat-o, iar oamenii rai vor primi sa daruiasca raul care s-a adunat în inimile lor, si sa spuna lucruri rele. Raul va revarsa din inimile lor.
Initiativa dumneavoastra , poate crea o noua perspectiva pentru cea ce inseamna "ziua de maine". O zi poate mai luminoasa poate mai buna, o zi pe care sa o intrevedem in sufletul nostru plina de realizarile neavute.
Iti mai amintesti intrebarea, pe care o primeai la toate intalnirile, complementar prezentari - Ce vrei sa te faci, cand vei fi mare?
Tu ce raspundeai la aceasta intrebare ?
In generatia mea, cu totii aveam aspiratii, induse sau mai putin induse catre o ocupatie ce credeam ca ne va implini. Eu, spre exemplu, credem ca voi deveni pictor. Intr-adevar si peste timp am pastrat aceasta legatura cu artele plastice, dar ca pasiune nu ca si ocupatie ce sa-mi asigure veniturile. Pictez si acum cu multa placere, numai ca imaginile in care eu am crezut in trecut ca ma vor implini s-au adeverit a fi doar o mica parte din cea ce inseamna intregul.
Dar pentru astazi, pentru tanara generatie, aproximativ 10.500 de locuri de munca sunt disponibilie , potrivit unui comunicat transmis de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Situatia locurilor de munca vacante, in fiecare judet: Municipiul Bucuresti- 1.392; Cluj- 731; Iasi- 643; Hunedoara- 533; Timis- 489; Brasov- 437; Sibiu- 344; Mures- 322; Valcea- 316; Bihor- 300; Arad- 290; Alba- 264; Calarasi- 262; Harghita- 258; Bistrita-Nasaud- 246; Vaslui- 241; Dolj- 231; Gorj- 226; Arges- 225; Ilfov- 198; Bacau- 197; Tulcea- 188; Constanta- 188; Neamt- 175; Maramures- 172; Braila- 162; Salaj- 162; Satu Mare- 155; Teleorman- 144; Prahova- 128; Giurgiu- 117; Buzau-116; Olt- 102; Dambovita- 98; Vrancea- 86; Suceava- 85; Botosani- 78; Galati- 73; Ialomita- 60; Mehedinti- 52; Covasna- 31, Caras-Severin- 10, se arata in comunicatul ANOFM.
La nivel national, pentru persoanele cu studii superioare sunt oferite 821 locuri de munca, dupa cum urmeaza: ingineri si subingineri (inginer mecanic - 34, inginer constructii civile, industriale si agricole- 23, proiectant inginer mecanic- 15, alti arhitecti, ingineri si asimilati- 14 etc.), director magazin- 77, programator- 43, contabil sef- 35, analist servicii client- 28, inspector protectia muncii- 16, consilier indrumare si orientare profesionala- 11 etc.
Pentru studii medii, profesionale si lucratori necalificati sunt disponibile 9.706 locuri de munca,mai exact :operator confectioner in industria de imbracaminte-tesaturi, tricotaje, mat. sintetice - 614; confectioner-asamblor articole din textile - 555; muncitor necalificat in industria confectiilor - 545; agent de interventie paza si ordine- 353;muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor- 342; agent vanzari- 282; vanzator- 226;ambalator manual- 185; manipulant marfuri- 174; agent securitate- 164;lucrator comercial- 136; mecanic auto- 60;ingrijitor cladiri- 56,gestionar depozit- 54 etc.
Viitorul apropiat versus viitorul indepartat
Spre ce ne indreptam este intrebarea care ne framanta pe noi toti. Eu de aici il pot asemana cu cel din anii 1938. Poate ma grabesc sa fac astfel de aprecieri, dar putem privii spre indicatori ce ne vor ghida corect.
Nivelul de alerta în New York a fost ridicat pentru manifestarile ocazionate comemorarii atacurilor de la 11 septembrie, urmand ca numarul fortelor de ordine si al specialistilor antitero sa creasca, a anuntat primarul Michael Bloomberg, citat de Guardian si Reuters. Totodata oficiali FBI au declarat pentru cele doua surse citate ca asupra New York-ului sau Washington-ului planeaza o amenintare "credibila, dar neconfirmata" de atacuri "teroriste". "Traim într-o lume unde trebuie sa luam în serios aceste amenintari", spunea Bloomberg. Justificabil pana aici doar ca toate statele occidentale s-au angrenat in aceeasi crestere a Securitatii. Deasemenea nivelul alertelor au fost ridicate in toate marile capitale ale lumii. Fie ca este vorba de Londra sau Paris, Amsterdam sau Madrid sau Budapesta, nivelul securitati este amplificat.
Daca ne uitam la cauzele primei conflagratii cat si la a doua tiparul Securitatii ori teama de a nu controla nu lipseste.
Apoi in plan economic... Se arunca saculeti de nisip sperand la o amelizare.
Ultimul raport al FMI privind Austria arata care sunt pericolele pentru aceasta economie, in contextul in care Europa se confrunta cu o criza puternica. Tara sta bine din punct de vedere al principalilor indicatori de macroprudentialitate, insa sistemul bancar este expus pe tari cu probleme ca Italia si pe tari vulnerabile ca Romania. Austria este considerata una dintre tarile solide ale Europei si ale Zonei euro, insa, industria bancara expandata ar putea sa traga economia Austriei puternic in jos, daca criza datoriilor suverane escaladeaza peste punctul la care se afla acum, ori o economia europeana si, in speta cea mondiala, incetinesc semnificativ sau intra intr-o noua recesiune.
Acum dumneavoastra puteti aprecia daca "Icebergul nostru se topeste" devine aplicabila generala de comportament pentru ca principial vorbind , din cioburile trecutului se lasa dedusa configuratia viitorului.
Pentru a contura mai bine de ce fac aceste asemanari ... Interesele marilor puteri determinasera angajamente si modelasera structuri internationale care, la momentul critic, nu numai ca nu strunisera pornirile razboinice, ci le incurajasera si facilitasera.
http://destainuirialeprezentului.blogspot.com/2010/11/ganduri-de-dinnaintea-celui-de-al.html
Sa nu uitam cum inca din trecutul indepartat se faceau astfel de analize. De pilda la Congresul de la Viena (1 noiembrie 1814 - 9 iunie 1815), conferinta a statelor europene desfasurata la sfarsitul razboaielor napoleoniene avea vizibil scopul de a restaura ordinea conservatoare existenta inaintea izbucnirii Revolutiei Franceze, prin restabilirea vechilor regimuri absolutiste, si de a inlatura, prin stabilirea de noi granite, urmarile ocupatiei franceze in Europa. Preocuparile majore au fost:
realizarea unui echilibru al relatiilor de forte intre state, fara a tine seama de particularitatile lingvistice, religioase, de traditii ale teritoriilor pe care si le imparteau;
favorizarea autoritatii traditionale, adica fortele feudale, conservatoare si clericale.
Congresul de la Viena este un moment important al istoriei relatiilor internationale moderne, marcat de semnarea Declaratiei Puterilor cu privire la desfiintarea comertului cu negri si adoptarea Regulamentul cu privire la rangurile reprezentantilor diplomatici, aflat in vigoare si astazi, ambele documente fiind anexate la tratatul principal .
Cuvintele cheie ale Congresului au fost "restauratie" si "legitimism".
Pana aici cuvinte frumoase, dar in esenta se stie cum la Congresul de la Viena au fost participantii delegati din aproape toate statele europene, insa deciziile cele mai importante s-au luat de catre marile puteri. Asadar, soarta Europei a fost hotarata de catre delegatii marilor puteri, asa cum se va repeta de doua ori in secolul urmator, XX, la marile conferinte de pace de la Paris, din 1919/1920 si 1946/1947. Scopul suprem a fost de a schimba harta geo-politica a Europei si a intregii lumii, la fel cum s-a intamplat si dupa Primul si, respectiv, Al Doilea Razboi Mondial.
Ceilalti delegati ai statelor coparticipanti nici nu au contat chiar daca sute de milioane de oameni aveau sa sufere in urma acestor decizii.
Totusi cei multi aveau sa stie si sa raspunda pe viitor in a se organiza intr-un mod separat.
Pentru cei care au inteles ca nu mai este un secret faptul ca banii sunt o relativa, un instrument auxiliar care inlesneste accesul la anumite cercuri de influenta. In concluzie indiferent ca este vorba despre oameni sau state : Sa deti banii multi ca si fenomen static nu produce efect senzational si doar in combinatie cu exercitarea puterii.
O noua transa de la FMI pentru Romania
Consiliul Director al Fondului Monetar International (FMI) a aprobat joi a doua evaluare a noului acord, de tip preventiv, si va pune la dispozitia Romaniei înca o transa, a treia, în valoare de 480 de milioane de euro.
"A fost un vot unanim pentru a doua revizuire a acordului", a declarat pentru Mediafax reprezentantul Romaniei la FMI, Mihai Tanasescu.
La precedenta evaluare a acordului FMI a decis ca Romania sa poata trage o transa cu o valoare identica (480 milioane euro), pana în prezent fondurile puse la dispozitia autoritatilor romane, în caz de urgenta, însumand peste un miliard de euro.
În luna martie, autoritatile de la Bucuresti au decis sa prelungeasca întelegerea cu FMI, printr-un acord de tip preventiv în valoare de 3,09 miliarde DST (circa 3,5 miliarde de euro), respectiv 300% din cota pe care o are Romania la FMI. Atunci, FMI a pus la dispozitia Romaniei o prima transa în valoare de 60 de milioane de drepturi speciale de tragere (67 milioane euro).
Noul acord cu FMI este însotit de un sprijin preventiv de 1,4 miliarde euro de la Uniunea Europeana si de un împrumut de 400 milioane de euro de la Banca Mondiala.
Guvernul nu are date privind plecarea altor companii dupa Nokia, dar oricand este posibil
Guvernul nu dispune de date care sa indice plecarea din Romania a altor companii, dupa Nokia, dar acest lucru este posibil oricand din cauza competitiei globale, a declarat, premierul Emil Boc, citat de Mediafax: "Nu avem date în acest moment, dar oricand este posibil sa se întample acest lucru din cauza competitiei globale", a afirmat primul ministru.
Presedintele Traian Basescu a declarat, joi, referindu-se la situatia de la Jucu, ca este vorba despre un fenomen la care Romania trebuie sa se astepte, avertizand ca închiderile potentiale nu se pot referi numai la fabrica din aceasta localitate, ci si la alte industrii. El a adaugat ca exista si riscul pierderii actualilor potential investitori.
Consilierul economic al premierului, Andreea Paul-Vass, a declarat însa ca Guvernul nu a primit pana în prezent vreo informare privind intentia unei alte companii, dupa Nokia, de a parasi Romania sau de a închide o platforma de productie din tara, dar riscul unei delocalizari exista în conditii globale.
Grupul finlandez Nokia a anuntat joi ca va închide fabrica de la Jucu, judetul Cluj, în cadrul unui program de eficientizare si reducere a costurilor, iar 2.200 de angajati îsi vor pierde locurile de munca, deoarece unitatile de productie de mare volum din Asia sunt mai eficiente pentru grupul finlandez.
Procedurile de închidere a fabricii vor fi derulate pana la sfarsitul anului, iar angajatii fabricii de la Jucu vor fi platiti pana în martie 2012.
Consensul de la Beijing
La cea de-a doua editie a Conferintei Internationale a Concurentei a tarilor BRICS (the Second BRICS International Competition Conference), China, Brazilia, Rusia, India si Africa de Sud au semnat un document intitulat "Consensul de la Beijing", declarand ca promovarea unei dezvoltari relativ rapide si constante a economiei si combaterea crizei financiare mondiale reprezinta sarcina comuna a tarilor BRICS.
În documentul semat, marti se arata ca tarile BRICS vor depune eforturi pentru consolidarea unui consens între diferite tari si regiuni, vor lua masuri eficiente pentru protejarea unei concurente echitabile si a intereselor consumatorilor. Acestea au o semnificatie importanta pentru dezvoltarea sanatoasa a economiei de piata.
Influente benefice ale Chinei
Vicepresedintele Bancii Africane de Dezvoltare a declarat, marti, la Paris, ca se ridica din ce în ce mai mult influenta Chinei asupra economiei africane. Acest lucru este favorabil atat schimburilor comerciale bilaterale, dar în acelasi timp aduce sanse mari în dezvoltarea Africii.
Banca Africana de Dezvoltare a organizat, marti, la Paris, o conferinta consacrata lansarii cartii "China si Africa:parteneriat de tip nou dedicat dezvoltarii", care include rezultatele cercetarilor a trei economisti ai bancii africane despre dezvoltarea întreprinderilor chineze în Africa si cooperari chino-africane.
Potrivit acestei carti, investitiile Chinei în infrastructura celor 35 de tari africane usureaza intrarea produselor acestor tari pe piata regionala si internationala. Iar zonele economice special instalate de China în unele tari africane au dus la cresterea capacitatii industriei manufacturiere africane. Fondul Monetar International (FMI) a redus previziunile de crestere economica pe întregul glob, în acest an, la 4%, cu 0,3 procente mai putin decat cat a fost prevazut în luna iunie, fapt care demonstreaza ca redresarea economiei mondiale se afla în fata unor noi provocari.
FMI a intrat la reduceri
În raportul publicat, marti, de catre FMI se mai arata ca cresterea economica din anul 2012 va fi tot de 4%, cu 0,5 procente mai putin decat cea estimata în iunie. Motivul principal al retrogradarii este încetinirea cresterii economiei tarilor dezvoltate. FMI considera ca acest lucru se întampla din mai multe motive si anume, cutremurul de pamant din Japonia, framantarile din situatia din Orientul Mijlociu, majorarea pretului la titei si cererile slabe continue ale sectorului privat din Statele Unite si alte entitati economice dezvoltate. Totodata, pentru criza datoriilor si pentru problemele legate de sectorul bancar se gasesc greu solutii, fapt care adauga incertitudine pe piataFondul Monetar International (FMI) a redus previziunile de crestere economica pe întregul glob, în acest an, la 4%, cu 0,3 procente mai putin decat cat a fost prevazut în luna iunie, fapt care demonstreaza ca redresarea economiei mondiale se afla în fata unor noi provocari.
În raportul publicat, marti, de catre FMI se mai arata ca cresterea economica din anul 2012 va fi tot de 4%, cu 0,5 procente mai putin decat cea estimata în iunie. Motivul principal al retrogradarii este încetinirea cresterii economiei tarilor dezvoltate. FMI considera ca acest lucru se întampla din mai multe motive si anume, cutremurul de pamant din Japonia, framantarile din situatia din Orientul Mijlociu, majorarea pretului la titei si cererile slabe continue ale sectorului privat din Statele Unite si alte entitati economice dezvoltate. Totodata, pentru criza datoriilor si pentru problemele legate de sectorul bancar se gasesc greu solutii, fapt care adauga incertitudine pe piata
Razboaiele retingurilor
Chinezii si-au creat si ei o agentie de rating. Desigur, nu era posibil ca a doua putere economico-financiara a lumii - iar in unele privinte si oricum in perspectiva prima si peplan global - sa nu aiba propria agentie de rating.
Si Uniunea Europeana vrea sa-si creeze una. Caci agentiile internationale de rating taie si spanzura pe plan international, iar principalele trei care fac jocurile pe pietele financiare sunt toate americane.
Ca doar s-a convins si Grivei ca acestea sunt doar cu numele internationale, altfel urmand in actiunile si in sentintele care le arunca pe piata in legatura cu increderea in situatia financiara a statelor, bancilor si unor corporatii nonbancare din lume interesele sectorului financiar-bancar american, care corespund, in mare si pe termen lung, dar nu totdeauna si conjunctural, cu cele statale ale SUA.
Chinezii, oameni pragmatici, nu se gandesc desigur ca aprecierile agentiei lor de rating vor influenta lucrurile pe pietele financiare.
Ei stiu insa ca respectivele aprecieri sunt urmarite, caci exprima pozitiile oficiale chineze, pe care, din motive diverse, oficialii chinezi considera ca mai bine le aduc in camp public o agentie de rating.
Semn ca se apreciaza ca este groasa de tot cu turbulentele produse de depasirea recenta a oricarei masuri de catre datoria publica americana, la Beijing nu s-au mai lasat consideratiile de facut doar pe seama agentiei de rating, ci a fost pusa agentia oficiala de stiri Xinghua (China Noua) sa dea un fel de declaratie, in care intre altele se spune: "De la prabusirea Uniunii Sovietice, Statele Unite, ca singura superputere a lumii, s-a bazat pe forta sa militara pentru a se amesteca peste tot in problemele internationale, fara a le pasa daca economia poate sustine astfel de actiuni... Acum este momentul potrivit ca Statele Unite, in fata dificultatilor economice, sa reflecteze asupra gandirii si faptelor lor dominatoare".
Revizuirea uriaselor cheltuieli militare, a amplei prezente peste hotare si curajul de a dispersa temerile legate de datorie ar fi ceea ce s-ar astepta la Beijing de la autoritatile americane.
"Pentru China - se precizeaza - situatia este una dificila, pentru ca sugereaza ca detinerile noastre de active americane nu mai sunt la fel de sigure, iar guvernul trebuie de asemenea sa dea explicatii in fata oamenilor."
Din punct de vedere chinez, doua sunt problemele generate de datoria publica americana: cele politice, legate de finantarea cu aceasta datorie uriasa a suprematiei americane in lume, care deranjeaza la Beijing si in alte capitale, si cele legate, spre a o spune fara inflorituri, de participarea Chinei la aceasta finantare, caci China este cel mai mare creditor al statului american si, prin aceasta, cel mai mare contributor extern la finantarea suprematiei americane in lume.
Aceleasi probleme exista la Moscova, chiar daca la o scara de mai mici dimensiuni. Si aici suprematia militara si politica americana nedisputabila deranjeaza, dar si Rusia, intr-o mai mica masura decat China, participa si ea la finantarea politicii expansioniste americane in lume si a razboaielor purtate de America in Asia.
Caci si Rusia este un creditor al statului american si un finantator al marilor deficite ale Washingtonului.
La Moscova, nemultumirile nu s-au comunicat cu paravan, ci direct de catre insusi premierul Putin, care a reluat incriminarile sale repetat exprimate la adresa privilegiilor dolarului ca moneda de rezerva, cele care de fapt permit Americii sa traiasca mult peste plapuma proprie si sa-si acopere deficitele prin tipariri de moneda, si nu prin restrangeri de cheltuieli, adaugand, fata de alte dati, calificativul de parazitism acestui mecanism, ceea ce din punct de vedere economic si este!
Dr. Darius Stan