sâmbătă, 15 ianuarie 2011

Noua Ordine Mondiala, motivatile de baza si fericirea societatilor




Realizarile arma societatilor

In fiecare an mi-am propus sa fac un exercitiu de imaginatie in care sa regasesc peste timp si sa constat daca traectoria previzionata a fost corect apreciata sau dinpotriva, eronata. Anul trecut am invatat sa identific indicatorii de baza pentru a intelege sau a face diferenta dintre binele si raul existent in lumea noastra. Proiectul de fata doreste sa evidentieze regula de baza a socetati prin care este analizat conceptul binelui si al raului social.
Poate ca ar trebui sa incep cu o marturisire. Materialul de fata s-a nascut din curiozitatea pentru tot ceea ce priveste lumea, gandirea sociala, fundamentele pe care sunt construite relatiile internationale, politica si diplomatie mondiala.
Ani, apoi decenii de-a randul, am urmarit evenimentele ce se petreceau pe marea scena a lumii, de atatea ori derutante.
Dupa ce am citit cate ceva despre doctrine si curente politice, am inceput sa vad in spatele lor jocurile de interese, sa sesizez pozitiile de putere, sa judec aranjamentele facute la lumina zilei si sa surprind din manifestari aparent banale continutul si sensul celor stabilite departe de ochii publicului. Recunosc ca am fost uimit de multele oportunitati, unele majore, ce erau pierdute de unele societati in favoarea altora.
La inceput am fost intrigat sa vad cata lipsa de orizont si de imaginatie se etalau in campul strategiilor adoptate, cat de adanci erau, de multe ori, discrepantele dintre realitati si perceptii.
Pe urma m-am revoltat cand am vazut nonsalanta si cinismul cu care mari protagonisti ai politici isi prezentau interesele egoiste drept cerinte ale „comunitatii “, precum si frecventa cu care cei mici si mijlocii erau siliti, sub presiunea celor puternici, sa adopte pozitii care, pe fond, le contraziceau interesele si nazuintele.
Multa vreme am contemplat jocurile sociale de la adapostul necunoasterii.
Recunosc si sunt un fericit ,ca am avut prilejul sa cunosc mai bine proportiile discrepantelor dintre actorii principali ai societatilor, invatand de la profesorii mei puncte de vedere sau strategii prin care orice societate poate fi condusa.
In fine, am putut simti, pe viu, tensiunea dintre stiinta si practica din lucrarile unor oameni care se ocupau de problemele securitatii in relatiile mondiale.
Am putut astfel vedea mari oameni politici ai vremurilor in postura de negociatori reputati la lucru, precum si limitele stiintei atunci cand aceasta se incumeta sa intre pe taramul realitatii, dar si potentialitatile unui dialog onest si purtat cu buna credinta intre cunoastere teoretica si practica reala .
Asemenea implicari in realitati m-a ajutat sa privesc cu alti ochii literatura de specialitate, pe care n-am incetat s-o urmaresc, precum si informatia curenta asupra evenimentelor mondene.
Efectul cumulat al meditatiei asupra practicii sociale si reflectarii ei in cunoastere este regasita in prezentul material ...
Pentru inceput, as dori sa fiti informati de unele lucruri stiute in societatea noastra corect lasand depatre conexiunile din lumea sociala de zi cu zi.
As dori sa fiti constienti de faptul ca ne aflam existenta intr-o societate ca carei risipa in crescenta depaseste puterea de imaginatie umana. Aceasta risipa a intregului resurselor existente, a tuturor oportunitatilor de progres se fac in numele umanitatii si deci este vorba de o risipa din motive umanitare. Logica acestei societati risipitoare se numeste scala de valori.

Inovatia

Se spune ca omul s-a desprins din restul animalelor folosind inteligenta si inovatia. Si astazi inovatia este rasplatita oriunde in lume. Doar ca numai in unele state inovatia este premiata, iar in alte state inovatia reprezinta o incercare de nesupunere impotriva celor ce guverneaza. Deci, este o crima.
Sau altfel, se spune, ca un om a ridicat o piatra si apoi a aruncat-o asupra vanatului si asa a inceput vanatoarea utilizand arme. Aceleasi arme erau utilizate impotriva grupurilor de oameni ce veneau sa le fure prada sau vanatul vanatorilor. Asa au inceput luptele pentru supravietuire ale grupurilor.
Apoi un altul a inventat prastia. Asa au inceput razboiele si comertul cu armament…..Pentru unii comertul cu armament este un act licit iar pentru altii este un act illicit. In ambele situatii comertul cu armament inseamna creditul in putere.

Diferente conceptuale

De pilda se spune in cartile sacre ale oricaror culturii ( religii ) cum este un pacat sa ucizi. Este corect sa incerci sa controlezi cumva instinctul diabolic al unor indivizi. Deci ca individ este pacat sa ucizi. Dar atunci cand societatile intra in conflict moartea unui inamic devine un act de onoare.
Daca un om ucide mai multi oameni se numeste criminal in serie, iar atunci cand societatile se confrunta decimand populatii intregi, atunci aceste acte sunt considerate realizari. Realizari, se numesc si in cazul formelor de reorganizare, restructurari ale societatilor economice .
In fapt acestea sunt fereastrele prin care principial reusim sa ne vedem in viitor chinuiti de durerea dependentei. Sau altfel spus, acestea sunt crimele economico sociale ce genereaza noi afaceri care sunt de succes. Somajul , saracia, moartea prin infometare, uciderea rolului unui individ intr-o societate
ucid drepturile de a visa sau a gasi oportunitatea zilei de maine. Si toate acestea se intampla doar din motive umanitare si doar pentru ca altii sa poata inregistra realizari.

Realitatile maladive ale dezvoltarii

In lume sunt oameni ce se imbonlavesc. Boala sprijina medicina, industria farmaceutica, industria chimica, spitalele..etc. Daca oamenii s-ar gandi sa eliminam majoritatea bolilor ar insemna sa eliminam de asemenea anumite profesii. In acest caz in logica sociala este mai benefic sa concepem mai multe boli pentru ca populatiile societatilor sa poata fi sub control. Cel ce detine controlul inseamna ca poate masura. Daca poti sa masori poti si impartii. Asa a aparut impartirea inegala a beneficiilor.Pentru cei multi s-a decis sa urmeze calea suferintei, iar pentru altii, decidenti s-a impartit beneficiul de pe urma suferintelor celor multi.

Principiul refractar in favoarea conceptului economic

Conform principiului refractar “Cel ce poate in mic, poate si in mare” se poate observa cum inteaga logica sociala nu este inpresionata de realizarile marunte , individuale si mai degraba de poentialul la scara mare.
De pilda, in mare majoritate noi oamenii simpli ne bucuram de o realizare, o reusita in plan individual necesitand un efort din partea unui singur individ chiar daca serbarile manifestarile de bucurie sunt exercitii prin acuplarea la grup.
Marile realizari ale societatilor sunt realizate prin acuplarea la efort a tuturor membrilor grupului iar beneficial cuantificat fiind alocat doar unui individ sau unui grup restrans de indivizi. Pentru acest principiu s-a trecut in cultura oricarei credinte “ Crede si nu cerceta”.

Sa tragem foloase din daunele altora

Oamenii mor mai devreme sau mai tarziu si cu totii suntem constienti de acest fapt, doar ca unii trag foloasele de pe urma mortii sau mentinerii artificiala in viata a altora. Pentru unii este o tragedie, iar pentru altii momentul in care incep sa isi ofere serviciile in scopul beneficiilor personale.
Toata lumea cunoaste faptul ca organismele vii regenereaza avand o dinamica permanenta. Societatile sunt adevarate exemple ale regenerarii perpetue.
Plecand de la principiul renasterii si teama oamenilor conduse catre inevitabil
“alesi societatilor” oamenii de afaceri ne conduc catre disperare. Subcultura, intoxicarea cu retete de succes, programele de stiri, documentare comandate creaza artificial dependentei. In acest caz se conduc masele catre dependenta utilizarii tot mai des la tot felul de gadgeturi. Aceste instrumente conduc catre un mai bun control al celor multi.
Mai elogvent este cazul propus de Maiorul CIA, Ralph Peter de distrugere a reactiilor maselor prin subjugarea subiectilor prin bombardare continua cu informatii, programe documentare, mesaje subliminale transise prin media.
Totodata Profesorul Benedikt Folz, seful sectiei ORL din cadrul Centrului Medical MZG din orasul german Bad Lippspringe, priveste evolutia gadgeturilor ca adevarate arme indreptate asupra utilizatorilor.
"In mod normal nu as interzice cuiva sa foloseasca vreunul dintre aceste aparate electronice precum iPod-ul", afirma Prof. Folz. "insa recomand ca, din cand in cand, sa se faca o pauza, astfel incat creierul sa se poata recupera si revenii la o forma a analizei independente "Daca preferati sa traiti conectati sa ascultati muzica, stiri, informari media dupa o experienta de acest gen aveti nevoie de repaus.
In realitate , atat la serviciu, cat si in timpul liber, suntem inconjurati de astfel de bombardamente , incepand cu muzica din MP3 playere si continuand cu orice forma de conetare la o astfel de dependenta. In masina avem un CD player, acasa ne asteapta sistemul Dolby Surround al televizorului, iar la cinematograf vibreaza chiar si scaunele din cauza volumului ridicat. Chiar si zgomotul din timpul liber devine treptat chiar mai amenintator decat cel de la serviciu", este de parere Prof. Folz.
Un muncitor, spre exemplu, stie ca trebuie sa se protejeze de zgomotul facut de utilajul pe care il conduce, deoarece zgomotul produs de atfel de unelte depaseste constant 85 de decibeli si este daunator. Insa cu mult peste 85 de decibeli poate asculta muzica acoperind astfel zgomotul uneltelor. In timpul liber oamenii aproape ca nu au limite. Spre exemplu daca aveti o nunta in cartier muzica si discomfortul distractiei unora se vor resimtii asupra multor locuitori din cartier.

Drogati fara de voie

Placerea intensa resimtita de oameni in timp ce asculta muzica declanseaza la nivelul creierului secretia de dopamina, un neurotransmitator implicat in aparitia senzatiei de placere, provocata de preparatele gustoase, actul sexual, bani sau droguri, potrivit unui studiu recent. Dopamina este o molecula chimica a “sistemului de recompensare” ce serveste la stimularea anumitor comportamente indispensabile supravietuirii (alimentatie) sau care joaca un rol important in procesul de motivare (recompensa secundara prin intermediul banilor). Cercetatorii de la Universitatea McGill din Montreal (Canada) au dorit sa afle in ce fel este implicata dopamina in declansarea unei placeri abstracte, precum cea aparuta in timp ce oamenii asculta muzica, o senzatie care nu este indispensabila pentru supravietuirea speciei.
In acest scop, oamenii de stiinta au selectionat 10 voluntari, cu varstele cuprinse in intervalul 19-24 ani, dintre cele 217 persoane care au raspuns anuntului postat de universitatea canadiana, ce dorea sa gaseasca acele persoane care au experimentat senzatia unor “frisoane” – semnal al unei placeri extreme – in timp ce ascultau muzica.
Cu ajutorul unor dispozitive de imagistica, savantii canadieni, coordonati de Valorie Salimpoor si Robert Zatorre, au masurat secretia de dopamina si activitatea cerebrala. In paralel, cativa senzori transmiteau informatii utile despre ritmul cardiac si cel respirator al voluntarilor, temperatura corporala a acestora si declansarea frisoanelor de placere la nivelul epidermei. Secretia de dopamina variaza in functie de intensitatea emotiei si a placerii resimtite, in comparatie cu masuratorile efectuate de savanti, in timp ce voluntarii ascultau o “muzica neutra”. “Rezultatele noastre ne ajuta sa explicam motivele pentru care muzica are o valoare atat de mare in toate societatile umane”, au declarat cercetatorii. Acest studiu ne ajuta sa intelegem mai bine “de ce muzica poate fi utilizata cu mare eficienta in timpul unor ritualuri, in marketing si in filme, cu scopul de a induce o stare hedonica”, au adaugat autorii studiului. Asadar sunt utilizate si cercetate toate formele de manipulare a indivizilor in scopul realizarii controlului maselor. Si aceste lucruri tot din motive ale umanitatii.
Sper sa observati cum aceste societatii sunt principalul beneficiar al oricarei creatii existente. Marea masa a indivizilor au drepturi primare, urmand sa produca pentru cei ce ii conduc indiferent de daunele produse.

Luptatori in Noua Ordine Mondiala

Criza financiara globala a “secat capacitatea lumii” de a face fata altor socuri, conform noului Raport asupra Riscurilor Globale intocmit de Forumul Economic Mondial. Forumul sustine ca sistemele secolului 20 esueaza sa rezolve riscurile secolului 21.In raportul acestui an, Forumul sustine ca exista doua probleme ample care agraveaza riscurile in toata lumea. Daniel Hoffman, economist sef al Grupului Zurich pentru Servicii Financiare, a declarat ca una dintre cele doua probleme este neconcordanta economica. “In particular, in anume tari, cresterea economica a creat foarte multi pierzatori si foarte putini castigatori.” El a declarat ca diviziunea adanca dintre saraci si bogati ar putea duce la o revolutie sociala. Raportul avertizeaza in privinta nationalismului rebel, a populismului si fragmentarii sociale. Cea de-a doua problema ampla, a declarat Hoffman, este aceea ca guvernarea globala esueaza. El a declarat, de exemplu, la inceputul crizei financiare tarile au inceput sa colaboreze pentru a rezolva problemele dar se pare ca acea rezolvare a palit. “Acum, doi ani mai tarziu, vedem ca aceasta energie s-a miscorat si secat”, a declarat el. “Si se pare ca nu mai exista o vointa coordonata la nivel global pentru a adresa cauzele crizei financiare care ne-a afectat puternic pe toti acum 2 ani.” Raportul se concentreaza pe o serie de riscuri: dezechilibre macroeconomice, incluzand datoria suverana si instabilitatea valutei; economia ilegala, crima organizata, coruptia si comertul ilegal; presiunea asupra resurselor, in special apa, alimente si energie. Firma de consultanta Oliver Wyman Group a contribuit la acest raport. Presedintele firmei, John Drzik, sustine ca schimbarea climatului creaza o inconstanta majora si tarile lumii trebuie sa lucreze impreuna pentru a depasi efectele sale. El a oferit un exemplu. “Vara trecuta cand Rusia a pus o interdictie asupra exporturilor de grau pentru a-si proteja propriile rezerve alimentare, acel tip de actiune s-a repetat la o scara globala in multe tari si ar putea duce la instabilitate si mai multe tensiuni geopolitice”, a declarat Drzik. Drzik sustine ca exista un drum inainte doar ca elementul esential este coordinarea globala. Raportul de 50 de pagini a fost publicat de Forumul Economic Mondial, o organizatie internationala independenta cu baza in Geneva, cu doua saptamani inainte de intalnirea sa anuala din Davos, Elvetia. Criticii, totusi, nu sunt convinsi ca o coordonare globala ar putea duce la rezolvarea acestor probleme. Mai mult, unii se tem ca se doreste de fapt instaurarea unui guvern global, care sa impuna regulile pentru toate tarile lumii. Bineinteles, acest lucru se intampla intr-o anumita masura prin ONU, UE si NATO, dar lucrurile ar putea sta mult mai rau daca s-ar intensifica aceasta conducere globala si s-ar crea mult vehiculata Noua Ordine Mondiala, sustin criticii globalizarii.
O Noua Ordine Mondiala ce va face ca omenirea sa regenereze intr-un nou concept doctrinar. Dorinta de mai bine.

Autor: Dr. Darius Stan

2 comentarii:

Anonim spunea...

VEZI MISCAREASOCIALISTA VREM NATIONALIZARE PARTID UNIC SI SALARIU MINIM 2000 LEI CITESTE SI DA MAI DEPARTE

Anonim spunea...

New World order un concept actual,si o utopie,la fel ca si ,,raiul,, comunist.

Bush seniorul spunea ca acest concept va fi guvernat de implementarea legii! Nu legii junglei,ci legii echitatii.

E un discurs populist,politicianis.In Germania si Obama a vorbit in aceiasi termeni. ,,exista diferente intre Europa si USA,si vor exista,dar va exista cetatenie mondiala,si ne va apropia,,

Discursurile sunt goale.

Ar trebui sa vina cu propunere de a diminua poluarea(masuri serioase,nu declarative),masuri de redresare economica globala,masuri de ajutorare a lumii a 3-a (spre a iesi din foamete).

Puscasu Vlad Irimie


Coloana Infinitului

Persoane interesate

Romania intre mit si adevar. Ajuta-ne sa te identificam Romania!

Ca multe alte lucruri în aceasta tara, dezbaterile în jurul conceptului de imagine de tara, cat si implementarea solutiilor gasite au fost în principal tratate superficial pe un plan secund.
Migrand de la zona plina de patriotism, inainte de 1989, in care mitul romanului apreciat ca fiind extraordinar in tot si toate a fost distrus odata cu deschiderea frontierelor si circulatia romanilor in afara granitelor. Pentru cel putin o perioda de timp in fata prietenilor din afara granitelor, imaginea cetateanului roman, ramane a unui cetatean dintr-o tara necunoscuta, despre care mitul american afirma ca este patria lui Dracula.
Altfel spus, imaginea actuala a Romaniei nu este atractiva pentru turisti sentimentul creat fiind negativ, exprima nesiguranta si poate chiar pericol.
Si descoperim acum, in plina epoca a globalizarii, ca avem nevoie de propria noastra identitate in cadrul acestui spatiu imens creat de deschiderea granitelor deoarece nu mai putem trai sau gandi doar in zona delimitata initial a teritoriului romanesc.
Pe de alta parte, intalnirea cu ceilalti semeni din alte state, oricare ar fi acestea, va începe de la imaginea stereotip asociind personajul interlocutor cu imaginea descrisa de catre ceilalti din zona acestuia de influenta.
În aceast comportament se vor decupa atat stereotipurile din care este formata imaginea prezenta a culturii romane în viziunea unor straini, dar si premisele necesare azi pentru a depasi aceste imagini si de a proclama o identitate demna de incredere.
Situatia este cu atat mai interesanta cu cat aceste stereotipuri sunt rezultatul imaginii pe care noi, ca indivizi sau exponenti ai unei natiuni, o prezentam în fata celor pe care ii intalnim.
Este imperios necesar sa identificam si sa reusim sa promovam o noua imagine - un nou “simbol indicador” pentru Romania.
In ultimile incercari nu s-a gasit un element pur romanesc definitoriu. Imaginea tarii noastre nu a fost asociata cu nici un simbol anume. Nici sarmalele si nici mamaliga nu sunt un simbol pentru Romania, asa cum vedem maslinele ca simbol al Greciei sau gulashul un indiciu clar pentru Ungaria. Nu s-a gasit nici vreun monument care sa aiba o rezonanta la fel de puternica pentru cetatenii altor tari precum Turnul din Pisa - Italia, Turnul Eiffel - Franta sau Big Ben-ul din Londra.
Putem descrie Romania ca un pamant aflat in mijlocul confluentelor civilizatiilor, ca o insula aflata intr-un imens ocean in care dimensiunile spatiului si timpului cuprind toate valurile de cultura ale imperiilor. Iar acest pamant a ramas neclintit zi dupa zi, an dupa an, secol dupa secol.
Tinut vegheat de cetatea Corvinilor, cu triumfatoarea-i intrare prin “Poarta Sarutului “ si poate cea mai simbolica imagine pentru Romania, precum o stea calauzitoare, un semn al recunostintei infinite pentru ospitalitatea acestui popor –Coloana Infinitului.
Apoi sa ne indreptam atentia catre puritatea obiceiurilor acestui popor. O mostrã de autenticitate, o creatie populara unica, Cimitirul vesel de la Sapanta aduce in amintire obiceiurile dacilor, ritualul de înmormântare ce are ca scop unic redarea sperantei in viata de apoi. Caci ce este sacru nu este si trist, la fel cum mormintele nu tin de moarte, ci de renastere.
La fel de important in viata de zi cu zi a oamenilor este cantecul specific, dandu-le acestora posibilitatea de a-si manifesta trairile prin intermediul muzicii, cantecul devenind astfel parte din ritualuri. Venirea sau nasterea unui nou membru al comunitatii, plecarea temporara sau definitiva a unui membru din popor, intampinarea unui anotimp, cu precadere, primavara, simbol al renasterii si revigorarii naturii, strangerea recoltei sau orice alte evenimente au fost prilej de bucurie sau de alinare a sufletului si mereu exprimate muzical. Si apoi cantecele specifice care incearca sa creeze idealuri pentru oamenii simpli si saraci, scotand in evidenta trasaturile demne de lauda ale unor eroi……
Despre marile imperii s-a scris si s-au dezbatut astfel de teme in toatã lumea. Atlase geografice, filme documentare sau artistice, toate vorbesc despre aceste civilizatii megalitice, misterioase, autoare ale unor realizãri tehnice si stiintifice care ne mirã si astãzi.
Insa de partea cealalta nu gasim decat o vaga umbra istorica a ceea ce a insemnat “cel mai numeros popor dupa indieni” dupa scrierea lui Herodot .
Dacã ai ajunge în Egipt nu ai putea intelege cum au fost construite piramidele la fel cum nu ai reusi sã descifrezi în laborator compozitia artistica a picturilor de la Voronet, mostenire artistica de pret a poporului nostru.
La fel cum nu s-a inteles din istorie de ce imparatul Traian a considerat necesar sa precizeze multitudinea bogatiilor ce "nu pot fi transportate in Roma".
Am putea spune ca cel ce crede ca are solutia teoretica a acestor enigme trebuie sã parcurga mii de kilometri pentru a descoperi ca fiecare popor este minunat in felul sau si fiecare civilizatie are valoarea sa pe scena mondiala ce trebuie promovata de cei ce traiesc, graiesc si simt pentru acel loc.

Pentru aceasta suntem onorati sa va alaturati noua si sa dezbatem acesta tema in viziunea dumneavoasta. Fiecare dintre noi poate contribui la identificarea si crearea unui simbol reprezentativ pentru Romania si pentru romani oriunde s-ar afla acestia!

Scris de Darius Stan

Nicolae Titulescu -Gandire diplomatică, europeană şi mondială.