joi, 8 martie 2012

Cel mai mare targ de turism din lume, Internationale Tourismusbörse (ITB)




In capitala Germaniei, Berlin, incepe in aceasta saptamana a 46-a editie a celui mai mare targ de turism, la nivel mondial. Oferte de travel din 180 de tari vor sta la dispozitia publicului in perioada 7- 11 martie.
Douazeci de sculpturi Ankh vor fi amplasate pe strazile Berlinului, in zilele urmatoare: simbolul faraonic al vietii vesnice va fi si emblema Egiptului, tara partenera la editia 2012 a celui mai mare targ de turism din lume, Internationale Tourismusbörse (ITB).

Targul de la Berlin se deschide din nou, ca un urias catalog de calatorie, care cuprinde toate segmentele de profil, de la turoperatori, regiuni din 180 de tari, companii de transport, hoteluri si peste 200 de firme cu profil tehnologic; in total 11.000 de expozanti.



Dunarea face valuri, la ITB

Sub brand-ul „Explore the Carpathian Garden“ se va pune accentul in acest an pe regiunile Banat, Transilvania, Maramures, Moldova si Bucovina, coastele Marii Negre, Delta Dunarii si Muntenia. In hala Romaniei participa 45 de expozanti, pe o suprafata de 407 metri patrati.

„Triunghiul Transilvanean“ va fi un alt highlight la ITB, un parteneriat intre Brasov, Sibiu si Sighisoara, initiat de Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului (APDT) din judetul Brasov.
Unite prin al doilea fluviu ca lungime al Europei, cinci tari prin care trece Dunarea, Germania, Slovacia, Serbia, Bulgaria si Romania se vor prezenta ca destinatie turistica. Proiectul a fost realizat de Danube Competence Center (DCC), o retea de oganizatii private si de stat, care au in vedere dezvoltarea de produse turistice pe traseul Dunarii. Regiunea e prezentata ca o oferta de vacanta perfecta, in care varietatea culturala combinata cu peisajele fascinante pot fi admirate dintr-un vas de croaziera - sau chiar de pe bicicleta.

Excursiile in China cu ocazia venirii primaverii


In luna martie a fiecarui an, cand majoritatea teritoriilor din Regiunea Autonoma Tibet, din sud-vestul Chinei, sunt inca sunt acoperite de zapezi si gheata, in comitatul Nyingchi, din Sud-estul regiunii, in muntii, vai si podisuri, pot fi vazute flori de piersic, de culoare trandafirie, ca fetele fetelor tibetane.
Perioada ideala pentru admirarea florilor este cuprinsa in intervalul 15 martie - 30 aprilie.
Incepand din anul 2002, Festivalul turistic al florilor de piersic din Nyingchi este prima si cea mai importanta activitate turistica din Tibet. In prima zi a lunii aprilie din acest an, pe malul raului Niyang din satul Ghala, care este supranumit "tinutul florilor de piersic", vor fi organizate activitati sabatoresti grandioase, dedicate celor 10 ani ai festivalului.
Satul Ghala, aflat la 13 km de resedinta judetului, este situat in valea raului Niyang. Satul este inconjurat de munti inzapeziti si este strabatut de ape curate, conditii geografice favorabile cresterii piersicilor. In perioada martie - aprilie, intreaga vale Niyang este dominata de florile de piersic. Pentru acest motiv, satul este considerat cea mai buna localitate pentru admirarea acestora.
Alaturi de regiunea Nyinchi, in China exista multe alte locuri unde puteti sa admirati, in primele zile ale primaverii, imaginile fascinante ale florilor.
Orasul Suzhou din provincia Jiangsu, judetul Wuyuan din provincia Jiangxi, parcul terenurilor umede Xixi din provincia Zhejiang, atrag anual numerosi turisti. Aceasta este o alta optiune ideala pentru admirarea florilor.
Autoritatile provinciei Shanxi s-au pregatit printr-un program aparte pentru venirea turistilor, alocand sume considerabile pentru ocrotirea si renovarea templelor budiste si imbunatatirea mediului de pe Muntele Wutai.
Muntele Wutai este situat in partea Nord-estica a provinciei Shanxi si este un loc sacru pentru ritualul budist al Bodhisattva Samantabbadra. Spatiul face parte dintre "Cei Patru Munti Budisti Sfinti din China", alaturi de Muntele Emei din provincia Sichuan, Muntele Jiuhua din provincia Anhui si Muntele Putuo din provincia Zhejiang. Este un loc de maxima importanta pentru religia budista, faimos in China si in strainatate. Incepand din timpul dinastiei Han de Rasarit, templele au fost construite in munte, in timpul diverselor dinastii. Ca urmare, aici s-au adunat diferitele stiluri arhitectonice din istoria Chinei. Dintre cele peste 50 de manastiri din Wutai, Templul Foguang este cea mai mare constructie din lemn, ridicata in timpul dinastiei Tang. In templu exista sculpturi, gravuri in piatra, picturi murale, caligrafii, toate relevand o mare valoare artistica.
Pe langa templele budiste, in Muntele Wutai se gasesc numeroase manastiri lamaiste, construite in stilul arhitectonic tibetan din dinastia Qing, lamaismul fiind atunci religia imperiala. Coexistenta armonioasa intre diferite scoli budiste si culturi etnice constituie un caracter local. In anul 2009, Muntele Wutai a fost inclus pe lista Patrimoniului Cultural Mondial de UNESCO.
In luna martie, in orasul Weishan din provincia Yunnan, intemeiat cu peste 600 de ani in urma, va fi organizat festivalul turistic cu tema mancarurilor locale. Cu ocazia evenimentului, vizitatorii pot descoperi istoria si cultura locala, caracterizata prin bucataria cu specific local.
Odata cu savurarea diverselor feluri de mancaruri, turistii vor putea admira spectacolele splendide cu dansuri traditionale ale etniei Yi, si pot participa la expozitia obiectelor de artizanat a locuitorilor etniilro Yi si Hui.
Orasul Weishan, populat de multe minoritati nationale, intre care Yi, Hui, Bai, Miao si Lisu, reprezinta capitala statului antic Nanshao, care a existat in vestul Chinei in urma cu sase veacuri. Intregul oras pastreaza pana in zilele noastre infatisarea initiala, cu forma unei table de sah, fiind unul dintre cele mai bine conservate orase antice din China.
Primavara alunga frigul cumplit si aduce vitalitate. Iata un bun motiv pentru a va invita sa faceti o excursie in China, la inceput de primavara.

Dr. Darius Stan

Niciun comentariu:


Coloana Infinitului

Persoane interesate

Romania intre mit si adevar. Ajuta-ne sa te identificam Romania!

Ca multe alte lucruri în aceasta tara, dezbaterile în jurul conceptului de imagine de tara, cat si implementarea solutiilor gasite au fost în principal tratate superficial pe un plan secund.
Migrand de la zona plina de patriotism, inainte de 1989, in care mitul romanului apreciat ca fiind extraordinar in tot si toate a fost distrus odata cu deschiderea frontierelor si circulatia romanilor in afara granitelor. Pentru cel putin o perioda de timp in fata prietenilor din afara granitelor, imaginea cetateanului roman, ramane a unui cetatean dintr-o tara necunoscuta, despre care mitul american afirma ca este patria lui Dracula.
Altfel spus, imaginea actuala a Romaniei nu este atractiva pentru turisti sentimentul creat fiind negativ, exprima nesiguranta si poate chiar pericol.
Si descoperim acum, in plina epoca a globalizarii, ca avem nevoie de propria noastra identitate in cadrul acestui spatiu imens creat de deschiderea granitelor deoarece nu mai putem trai sau gandi doar in zona delimitata initial a teritoriului romanesc.
Pe de alta parte, intalnirea cu ceilalti semeni din alte state, oricare ar fi acestea, va începe de la imaginea stereotip asociind personajul interlocutor cu imaginea descrisa de catre ceilalti din zona acestuia de influenta.
În aceast comportament se vor decupa atat stereotipurile din care este formata imaginea prezenta a culturii romane în viziunea unor straini, dar si premisele necesare azi pentru a depasi aceste imagini si de a proclama o identitate demna de incredere.
Situatia este cu atat mai interesanta cu cat aceste stereotipuri sunt rezultatul imaginii pe care noi, ca indivizi sau exponenti ai unei natiuni, o prezentam în fata celor pe care ii intalnim.
Este imperios necesar sa identificam si sa reusim sa promovam o noua imagine - un nou “simbol indicador” pentru Romania.
In ultimile incercari nu s-a gasit un element pur romanesc definitoriu. Imaginea tarii noastre nu a fost asociata cu nici un simbol anume. Nici sarmalele si nici mamaliga nu sunt un simbol pentru Romania, asa cum vedem maslinele ca simbol al Greciei sau gulashul un indiciu clar pentru Ungaria. Nu s-a gasit nici vreun monument care sa aiba o rezonanta la fel de puternica pentru cetatenii altor tari precum Turnul din Pisa - Italia, Turnul Eiffel - Franta sau Big Ben-ul din Londra.
Putem descrie Romania ca un pamant aflat in mijlocul confluentelor civilizatiilor, ca o insula aflata intr-un imens ocean in care dimensiunile spatiului si timpului cuprind toate valurile de cultura ale imperiilor. Iar acest pamant a ramas neclintit zi dupa zi, an dupa an, secol dupa secol.
Tinut vegheat de cetatea Corvinilor, cu triumfatoarea-i intrare prin “Poarta Sarutului “ si poate cea mai simbolica imagine pentru Romania, precum o stea calauzitoare, un semn al recunostintei infinite pentru ospitalitatea acestui popor –Coloana Infinitului.
Apoi sa ne indreptam atentia catre puritatea obiceiurilor acestui popor. O mostrã de autenticitate, o creatie populara unica, Cimitirul vesel de la Sapanta aduce in amintire obiceiurile dacilor, ritualul de înmormântare ce are ca scop unic redarea sperantei in viata de apoi. Caci ce este sacru nu este si trist, la fel cum mormintele nu tin de moarte, ci de renastere.
La fel de important in viata de zi cu zi a oamenilor este cantecul specific, dandu-le acestora posibilitatea de a-si manifesta trairile prin intermediul muzicii, cantecul devenind astfel parte din ritualuri. Venirea sau nasterea unui nou membru al comunitatii, plecarea temporara sau definitiva a unui membru din popor, intampinarea unui anotimp, cu precadere, primavara, simbol al renasterii si revigorarii naturii, strangerea recoltei sau orice alte evenimente au fost prilej de bucurie sau de alinare a sufletului si mereu exprimate muzical. Si apoi cantecele specifice care incearca sa creeze idealuri pentru oamenii simpli si saraci, scotand in evidenta trasaturile demne de lauda ale unor eroi……
Despre marile imperii s-a scris si s-au dezbatut astfel de teme in toatã lumea. Atlase geografice, filme documentare sau artistice, toate vorbesc despre aceste civilizatii megalitice, misterioase, autoare ale unor realizãri tehnice si stiintifice care ne mirã si astãzi.
Insa de partea cealalta nu gasim decat o vaga umbra istorica a ceea ce a insemnat “cel mai numeros popor dupa indieni” dupa scrierea lui Herodot .
Dacã ai ajunge în Egipt nu ai putea intelege cum au fost construite piramidele la fel cum nu ai reusi sã descifrezi în laborator compozitia artistica a picturilor de la Voronet, mostenire artistica de pret a poporului nostru.
La fel cum nu s-a inteles din istorie de ce imparatul Traian a considerat necesar sa precizeze multitudinea bogatiilor ce "nu pot fi transportate in Roma".
Am putea spune ca cel ce crede ca are solutia teoretica a acestor enigme trebuie sã parcurga mii de kilometri pentru a descoperi ca fiecare popor este minunat in felul sau si fiecare civilizatie are valoarea sa pe scena mondiala ce trebuie promovata de cei ce traiesc, graiesc si simt pentru acel loc.

Pentru aceasta suntem onorati sa va alaturati noua si sa dezbatem acesta tema in viziunea dumneavoasta. Fiecare dintre noi poate contribui la identificarea si crearea unui simbol reprezentativ pentru Romania si pentru romani oriunde s-ar afla acestia!

Scris de Darius Stan

Nicolae Titulescu -Gandire diplomatică, europeană şi mondială.